Přeskočit na obsah

[RECENZE] Starship Troopers: Terran Command – Parádní RTS ze světa hvězdné pěchoty to je Starship Troopers: Terran Command

Milovníci realtime strategii zbystřete, je tady další příjemný počin, který by se vám jistě mohl líbit. Stojí za ním vydavatelské studio The Slitherine Group, které má za sebou velkou řadu her právě především ze světa RTS her. Na zoubek se tedy dnes podívám na RTS hru ze světa Hvězdné pěchoty, která nese název Starship Troopers: Terran Command.

Starship Troopers: Terran Command – RTS

Hra samotná vyšla v minulém roce 16. června a jedná se tedy o novější kousek. Kdo nezná skvělý film Hvězdná pěchota (1997), jakoby ani nežil. Pravda, pokračování filmu s číslovkou 2 a 3 už tak dobré nebylo, ale jednička je stará dobrá klasika. A právě i hra vychází z této filmové předlohy. O co v tomto světu jde? Děj se odehrává ve vzdálené budoucnosti, kde to pro lidstvo nevypadá příliš růžově. Existence lidstva je totiž ohrožena útoky mimozemských brouků, kteří obsazují jednu lidskou planetu za druhou a začínají ohrožovat i samotnou Zemi.

Vašim úkolem není nic menšího, než převzít velení mobilní pěchoty a zapojit se do války proti mimozemským broukům, kteří se nazývají Arachnidé. Úkol to jistě nebude lehký, ale prokázat své dovednosti můžete v celkem dlouhé kampani, která skýtá jednu úvodní misi a pak celkem 19 dalších příběhových misí. Pokud Vám to nebude stačit jsou k dispozici i další 2 speciální „Challenge“ mise pro ostřílenější z vás, které prověří všechny vaše dovednosti. Pokud vás hra tedy bude bavit, můžete počítat, že u ni strávíte minimálně 30 – 40 hodin.

Velmi se mi líbí, že hodně misí je inspirováno z výše zmíněného filmu, takže se můžete těšit na mise, kde útočíte na planety brouků, bráníte svou základnu před nekonečnými řadami nepřátel, snažíte se zajmout mozek brouků, ale také dobýváte zpět vězení, které obsadili trestanci, osvobozujete napadená města, čistíte kanalizace i těžební doly od Arachnidů a mnohé další.

Je také fajn, že ve hře samotné je více druhů nepřátel, takže se brzy pocit stereotypu jen tak nedostaví. Právě naopak, pokud chcete projít úspěšně všechny mise musíte i vy sami zlepšovat své dovednosti a taktiku, k vám pomůže i více druhů vašich jednotek. K dispozici jich je celá řád od běžných střelců, přes inženýři, raketometčíky, důstojníky, podpůrné velitele, a další… ale samozřejmě nechybí ani mechanizovaní roboti. Každá jednotka pak sbírá v boji cenné zkušenosti, pomocí, kterých můžete jednotku vylepšit o další vymoženost – brokovnice, raketomet, granát a další.

Nejedná se však o hru, kde byste stavěli budovy jako v běžné strategii = dělník přijde poklepe kladivem a hurá budova je na světě. Své základny samozřejmě mít budete. V nich i vždy hlavní budovu, kterou budete vylepšovat na předem definovaná volná místa, abyste mohli naverbovat lepší jednotky. Na tyto základny vám pak vesmírné lodě podle vašich rozkazů budou vysazovat posily. Není to špatný mechanizmus a myslím, že k této hře i daleko více sedí, než samotné stavění budov pomocí „dělníků“.

Pokud film milujete budete zbožňovat i tuto hru, pokud ne tak i vy si tuto hru užijete a nebudete dle mě litovat.

Chcete se dozvědět víc? Tak hurá na hru a plenit hnízda brouků! Nyní musíte zajistit, aby lidská civilizace, nikoli hmyz ovládla galaxii, a to teď a napořád!

Samotnou hru pak hodnotím na krásných 73 % a můžu ji jedině doporučit.